پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4950
-
الف
+

«دومین مرد» روایتی از داستان شهدای مدافع حرم

«دومین مرد» مستندی به کارگردانی شریفه مهدی‌زاده است که به موضوع شهدای مدافع حرم می‌پردازد.

«دومین مرد» مستندی به کارگردانی شریفه مهدی‌زاده است که به موضوع شهدای مدافع حرم می‌پردازد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، شریفه مهدی‌زاده کارگردان «دومین مرد»، در تحقیقاتی که درباره شهدای مدافع حرم داشت، به شهیدی بر می‌خورد که کارگر یک مرکز بازیافت زباله شهرداری بود و فیلم مستندی درباره این شهید می‌سازد.

مهدی زاده درباره این اثر گفت: ایده ساخت دومین مرد از جایی شروع شد که صحبت‌هایی در مورد منافع مالی جهاد برای مدافعان حرم در جامعه مطرح شد. تیم ما هم تصمیم گرفت مستندی در تبیین این موضوع بسازد که مدافعان حرم هرگز به نیت‌های مالی در جنگ شرکت نمی‌کنند.

این مستندساز ادامه داد: در مراحل تحقیقات به شهیدی برخوردیم که کارگر یک مرکز بازیافت زباله شهرداری بود. شهید ناصر مسلم سواری که دومین شهید مدافع حرم استان خوزستان است. ایشان قبل از شهادت بسیار تلاش می‌کنند که بتوانند از طریق سپاه پاسداران به سوریه اعزام شوند ولی موفق نمی‌شوند و از طریق همکاران افغانستانی خود وارد تیپ فاطمیون می‌شوند و به سوریه اعزام می‌شوند. نهایتا هم بعد از مدتی به شهادت می‌رسند در حالی خانواده ایشان تا مدتی قبل فکر می‌کردند ایشان به زیارت مشهد الرضا رفته‌اند.

مستند «دومین مرد» به کارگردانی شریفه مهدی‌زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر